Форум на българските голфъри
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20 July, 2017, 10:33:15 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
2880 Posts in 269 Topics by 301 Members
Latest Member: htihabhf
* Home Help Search Login Register
+  Форум на българските голфъри
|-+  Информация
| |-+  Правила
| | |-+  Правила
« previous next »
Pages: 1 2 3 [4] Print
Author Topic: Правила  (Read 24475 times)
Taylor
Full Member
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 221


View Profile
« Reply #45 on: 20 September, 2009, 01:54:04 PM »

Ако трябва да бъдем напълно точни, то цитираме правило 26. Водно препядствие
Water Hazards - Rule 26
26.1 - Relief for Ball in Water Hazard
If a ball is in or lost in a water hazard, the player may under penalty of one stoke:
A - Play a ball as nearly as possible at the spot from which the original ball was last played
B - Drop a ball behind the water hazard, keeping the point at which the original ball last crossed the margin of the water hazard directly between the hole and the spot on which the ball is dropped, with no limit to how far behind the water hazard the ball may be dropped
C - As additional options available only if the ball cross the margin of a lateral water hazard, drop a ball outside the water hazard within two club lengths without approach the hole.
 
Penalty for Breach of Rule
Match Play - Loss of hole;
Stoke Play - Two Strokes
Водно препядствие - правило  No.26
Ако топка е във или загубена във водно препядствие, играча може с наказание от един удар да:
А – Играе топка възможно най-близо от мястото където е играл последно
B- Пуска топка  зад водното препядствие така че точката където оригиналната топка е пресякла границата на водното препядствие е директно между дупката и мястото където е пусната топката без ограничение колко назад от водата ще бъде пусната топката.
C- И като допълнителна възможност само за странични водни препядствия (червени колчета) , пуска топка извън водното препядствие на не повече от два клъба разстояние и не по-близо до дупката.

Погледнете клипчето в линка:http://www.mulliganplus.com/rules-of-golf.cfm?gclid=CImLlsj2-pwCFQyA3godMSeAag
 Wink Good luck! Grin
« Last Edit: 20 September, 2009, 01:56:00 PM by Taylor » Logged
Clubmaker
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 294



View Profile
« Reply #46 on: 05 June, 2010, 07:05:28 PM »

Гледате ли Memorial tournament? Не разбрах защо на Филю му разрешиха да си премести топката на 11 дупка мисля  Roll Eyes на 2 драйвъра с мотив, че позицията не била удобна за левичари - за да я удари трябваше да виси над деренцето  Cheesy. Ако е десничар в аналогична позиция /огледално / съдиите едва ли щяха да разлешат подобно нещо...
Logged

... and keep the head down!
Greg
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 288


View Profile
« Reply #47 on: 07 June, 2010, 11:28:10 AM »

Гледах, но тоя момент съм го изпуснал. Проверих в нет-а и не намерих някой да оспорва тази ситуация та сигурно е била по правилата. Така или иначе и с 1 shot по-малко Phil не успя да победи и да оглави World ranking.
А изненадващо но убедително Justin Rose спечели първата си PGA титла.
Logged
Clubmaker
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 294



View Profile
« Reply #48 on: 24 July, 2011, 03:53:30 PM »

Имаше много интересно положение на Nordea Scandinavian Masters с А.Норен. Топката му беше unplayable и той трябваше да дропва върху асфалтовата алея за количките. След като беше вече беше поставена за игра, топката се търкулна надолу по алеята на може би 10-15 метра в посока на флага и спря до ръба на алеята. Съдиите се консултираха и той направи отново дропване в рафа на един клъб разстояние от мястото където спря да се търкаля топката...
Logged

... and keep the head down!
Бисер Денев
Jr. Member
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 26


View Profile
« Reply #49 on: 26 June, 2012, 06:24:13 AM »

  Я един въпрос и от мен.Но ще помоля , за отговор придружен , със съответната точка от правилника.Просто споря с голфър , с доста по - голям опит от мен.

  Ето и въпроса.Последователността на игра се определя , от най- далечната топка.Какво става обаче при грийна.Трябва ли всички да се качат на грийна или си остава това правило в сила.
Logged
darren
Jr. Member
**

Karma: +1/-0
Offline Offline

Posts: 67


View Profile
« Reply #50 on: 27 June, 2012, 10:22:14 AM »

Dano tova da ti e ot polza Smiley

http://golf.about.com/cs/rulesofgolf/a/rulefaq_around.htm
Logged
Бисер Денев
Jr. Member
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 26


View Profile
« Reply #51 on: 28 June, 2012, 06:27:28 AM »


   Благодаря.Върши работа.

   Бях на другата позиция.Сега ще си мълча.
Logged
Goos
Full Member
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 121


View Profile
« Reply #52 on: 05 July, 2012, 08:48:41 AM »

Колеги голфъри, ако мога да раздвижа форума с един ан пръв поглед лесен въпрос за правилата:

Каква е разликата във възможностите за отиграване при "червена" и при "жълта" вода?

Г
Logged
Clubmaker
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 294



View Profile
« Reply #53 on: 05 July, 2012, 11:34:22 AM »

Завчера точно за това рових ....  Grin При червената вода, която се води странична, нямаш право да отиграваш топката, дори и да не е unplayable  - винаги отиграваш с наказателен удар. Пускаш топката по линията през която е минала. При жълтата вода - напречна на игрището - ако можеш я отиграваш без да докосваш земята - както се отиграва в бункер. Ако не можеш да я отиграеш - с един наказателен и играеш по общите правила - по линията, по която се е движила топката... Завчера така икономисах един удар  Wink.
Logged

... and keep the head down!
Goos
Full Member
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 121


View Profile
« Reply #54 on: 05 July, 2012, 12:23:35 PM »

Хм! Сигурен ли си? За първи път чувам, че не може да се отиграва от препядствието.

По скоро съмненията ми са за това дали и при едната и при другата "вода" може да се "отстъпва" назад колкото искаш или само на 2 клъба.
Г
П.П. Като си играл завчера, къде ти е скоркартата?! Smiley
« Last Edit: 05 July, 2012, 12:25:53 PM by Goos » Logged
Clubmaker
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 294



View Profile
« Reply #55 on: 05 July, 2012, 07:50:33 PM »

За жълтата може да отиграваш, за червената - не. Там дето го четох нямаше коментар дали трябва задължително да мериш два клъба. Скоркартата съм и объркал датата като съм я зареждал. Грег каза, че ще я оправи.
Logged

... and keep the head down!
Бисер Денев
Jr. Member
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 26


View Profile
« Reply #56 on: 05 July, 2012, 08:52:48 PM »

  Грубо , разликата между червената и жълтата вода е във възможностите за отиграване.При червената има 3 опциии , при жълтата са 5.Сега ще се поразровя да видя , къде ги четох и ще ги постна.
Logged
Greg
Sr. Member
****

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 288


View Profile
« Reply #57 on: 06 July, 2012, 01:12:34 PM »

Clubmaker , Goos е прав - и червената и жълтата са си все вода а и hazard и можеш да отиграваш без наказателен удар ако си идентифицираш топката и прецениш че е отиграваема. Разликата между 2-те води е само една и то когато топката е доказано удавена:

If a ball is found in a water hazard or if it is known or virtually certain that a ball that has not been found is in the water hazard (whether the ball lies in water or not), the player may under penalty of one stroke:

a. Proceed under the stroke and distance provision of Rule 27-1 by playing a ball as nearly as possible at the spot from which the original ball was last played (see Rule 20-5); or
b. Drop a ball behind the water hazard, keeping the point at which the original ball last crossed the margin of the water hazard directly between the hole and the spot on which the ball is dropped, with no limit to how far behind the water hazard the ball may be dropped; or
c. As additional options available only if the ball last crossed the margin of a lateral water hazard, drop a ball outside the water hazard within two club-lengths of and not nearer the hole than (i) the point where the original ball last crossed the margin of the water hazard or (ii) a point on the opposite margin of the water hazard equidistant from the hole.

lateral water hazard - червена вода

А обяснението защо при червената вода е разрешена опция c. е:

Dropping behind such a hazard would not just be inconvenient, it would be unfair. That's why lateral water hazards are handled differently than "normal" water hazards.
Logged
Pages: 1 2 3 [4] Print 
« previous next »
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!